Nie mów im, jak to zrobić. Pokaż im, jak to zrobić i nie mów ani słowa. Jeśli im powiesz, będą patrzeć, jak poruszają się twoje usta. Jeśli im pokażesz, będą chcieli to zrobić sami.

dr Maria Montessori
  • przygotowane otoczenie – dostosowane do wzrostu dzieci meble z dokładnie przemyślanymi i inspirującymi do działania pomocami rozwojowymi,
  • nauka na materiale konkretnym, skonstruowanym tak, by zawierał w sobie kontrolę błędu, dzięki temu Dziecko samo wie, czy wykonało zadanie poprawnie lub w którym miejscu popełniło błąd
  • przygotowany nauczyciel, który jest przewodnikiem – obserwatorem, ingerującym w pracę własną Dziecka tylko wówczas, gdy to niezbędne, wiedząc przy tym, jakie są aktualne zainteresowania i fazy wrażliwe danego Dziecka.

Życie codzienne

Sensoryka

Sensoryka

Matematyka

Język – nauka pisania i czytania

Język – nauka pisania i czytania

Geografia i kultura

Botanika i zoologia

Botanika i zoologia

Lekcje ciszy